۲۴۳ زندانی جرایم غیرعمد در سال گذشته از زندان‌های استان کردستان آزاد شدند 

9:14 - 20 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۶۷۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۲۴۳ زندانی جرایم غیرعمد در سال گذشته از زندان‌های استان کردستان آزاد شدند 
رئیس‌کل دادگستری استان کردستان در مراسم جشن گلریزان در سنندج گفت: سال گذشته ۲۴۳ زندانی جرایم غیرعمد کردستانی از زندان آزاد شدند. 

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی در مراسم جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان کردستان که در مجتمع فجر سنندج و با حضور نماینده، ولی فقیه در استان، استاندار و دیگر مسئولین عالی استان برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته با مساعدت ستاد دیه کشور و استان و همچنین به همت خیرین، ۲۴۳ نفر از زندانیان کردستانی با مجموع بدهی ۶۶ میلیارد تومان از زندان آزاد شدند. 

وی با اشاره به اینکه این تعداد زندانی از طریق کمک‌های مردمی، خیرین، پذیرش درخواست اعسار از سوی قضات، تسهیلات بانکی و بخشش شکات از زندان آزاد شدند، گفت: البته در طول سال گذشته زندانیان دیگر زیادی مورد رافت نظام و رهبری قرار گرفته و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشته‌اند. 

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۰۰ زندانی جرایم غیرعمد چشم‌انتظار دستان سخاوتمند کردستانی‌های نوع‌دوست هستند، خاطرنشان کرد: طبق فرموده امام حسین (ع)، اگر حاجات نیازمندی به سمت ما آمد، این نعمت الهی است که متوجه ما شده است. 

وی حضور در جشن گلریزان را یک توفیق الهی دانست و افزود: در مراسم امروز و از جمعیت ۶۰۰ هزار نفری شهرستان سنندج، افرادی در این مراسم شرکت کرده که خداوند این سعادت را نصیب این جمع کرده و دعوت الهی را مورد اجابت قرار داده اند تا به زندانیان نیازمند کمک کنیم. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: امیدواریم امسال به همت خیرین نیک‌اندیش کردستانی، کمک‌های بیشتری جمع‌آوری و زندانیان بیشتری از زندان آزاد شوند چراکه همگان به این مهم واقف هستیم که با کمک‌هایمان می‌توانیم گرفتاری‌های دیگران را حل کنیم و پاداش آن را از خداوند بگیریم. 

وی اظهار کرد: خداوند متعال گره‌گشای مشکلات و گرفتاری بندگانش است تا زمانی‌که بندگانش دنبال رفع مشکلات و تنگنا‌های همنوعان خود باشند و در این میان تعدادی از افراد جامعه با زیرکی رفع مشکلات همنوعان را بر مشکلات شخصی خود ارجحیت داده و پاداش آن را از حق‌تعالی می‌گیرند. 

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با اشاره به وضعیت اقتصادی موجود، کمک به زندانیان نیازمند و خانواده‌های آنان را ضروری دانست و یادآور شد: با حمایت و کمک‌های یکدیگر می‌توانیم در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه تاثیرگذار باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *